Wednesday 5 September 2012

SHAKLEE HALAL!!!


Jangan bimbang! Shaklee 100% HALAL!!



Shaklee halal atau haram, status halal Shaklee sering menjadi persoalan terutama kepada mereka yang belum pernah mencuba Shaklee. Ini adalah rentetan beberapa email dan perbincangan di forum yang meragui status halal Shaklee. Tambah2 dengan kenyataan INFANCA bahawa mereka tidak pernah mengeluarkan sijil halal untuk Shaklee.Bagi anda yang mungkin pernah terbaca tentang isu status halal atau tidak produk Shaklee yang dipasarkan di Malaysia ini terutamanya produk yang dalam bentuk soft gel iaitu CAROTOMAX (Vit-A), VITAMIN E, LECITHIN & OMEGAGUARD, saya harap dengan penjelasan kali ini dapat menjawab isu yang acapkali diperkatakan ini. Selepas itu terpulanglah kepada anda untuk menilainya.

Beberapa fakta tentang status halal Shaklee:
Shaklee mendapat pengiktirafan halal oleh Islamic Service of America (ISA).
INFANCA (Salah sebuah badan pengeluar status halal di US) mengeluarkan kenyataan mereka tidak pernah luluskan status halal Shaklee & Shaklee tidak pernah memohon status halal dari INFANCA.Ini kerana Shaklee sudah diiktiraf oleh ISA.
JAKIM juga tidak pernah mengeluarkan sijil halal kepada Shaklee, walau bagaimanapun, ISA adalah badan luar negara yang diiktiraf oleh JAKIM.
- United States of America Islamic Services America -


Anda boleh lihat sendiri Sijil Halal yang mengandungi senarai produk Shaklee yang disahkan Halal oleh ISA (Islamic Services of America). Dan ISA itu sendiri telah diiktiraf oleh JAKIM.

Laman Web ISA : http://www.isaiowa.org/




Ini adalah sijil HALAL bagi semua produk Shaklee yang disahkan Halal oleh ISA (Islamic Services of America). Dan ISA itu sendiri telah diiktiraf oleh JAKIM. Bertarikh 6 Feb 2012 (latest version)

Islamic Services of America (ISA) adalah satu badan Islam di Amerika Syarikat yang diiktiraf oleh JAKIM.

Boleh lihat di laman web JAKIM untuk meyakinkan diri anda lagi. Lihat mukasurat 18, nombor ke-56. Senarai ini adalah yang telah dikemaskini pada 1hb Januari 2012.




Maka gunakan Shaklee tanpa was-was ya ...
Shaklee juga merupakan produk yang diperakui oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Apa bezanya Shaklee dengan supplement lain? Ia adalah produk dari bahan semulajadi yang amat sesuai dengan tubuh manusia. Secara amnya ada 3 jenis supplement:

1. Yang dibuat dari bahan natural dan semulajadi.
2. Yang dibuat dari bahan sintetik.
3. Yang dihasilkan dari tindakbalas kimia bahan-bahan kimia tertentu.

Jadi selain status halal, periksalah jenis vitamin yang anda ambil kerana jenis ke-2 dan ke-3 di atas boleh memberi kesan jangka panjang kepada kesihatan, seperti:
Badan tidak mampu berfungsi secara mandiri sebaliknya memerlukan ‘vitamin’ tersebut untuk bekerja.
Memberi kesan kepada organ dalaman seperti otak dan buah pinggang.
Mengubah DNA sel badan dan membuatkannya cepat rosak.

Carilah yang halal, kerana yang halal itu fardu.



credit



Terima Kasih

No comments:

© sihat dan cantik dengan Natural Supplement | Template Designed By Blog Bingkisan Hati