Wednesday 10 December 2014

BUASIR??? RAWAT SEBELUM PARAH

BUASIR???OH NO....



  • Sentiasa sakit ketika membuang air besar & najis terlalu keras?
  • Rasa tidak selesa pada dubur seperti sakit dan gatal?
  • Keluar darah ketika membuang air besar?
  • Sukar untuk anda berjalan atau duduk disebabkan buasir?
  • Anda sentiasa mengalami sembelit dan jarang sekali membuang air besar?
  • Anda telah mencuba pelbagai cara termasuk membeli pelbagai jenis ubat dan krim untuk menghapuskan buasir namun ianya gagal dan sia-sia?
  • Setiap kali selepas membuang air besar anda terpaksa ‘memasukkan’ semula benjolan yang keluar dari lubang anus?

Jika anda jawab YA, maka anda memang berada di tempat yang betul. saya akan memceritakan cara merawat penyakit buasir yang sedang anda alami dengan selamat, cepat & berkesan.

Saya pasti, pelbagai masalah, persoalan dan halangan yang terpaksa anda lalui dalam usaha anda mencari-cari penawar bagi penyakit buasir.

Tentu sekali perkara-perkara berikut menjadi ‘mimpi buruk’ serta dilema yang terpaksa anda lalui kini...
  • Anda malu nak luahkan masalah buasir ini atau bertanya secara terus bersemuka dengan sesiapa pun. Walaupun mereka yang pakar dalam bidang perubatan seperti doktor, anda masih berasa ragu-ragu dan segan untuk beritahu mereka.
  • Hidup anda menjadi tidak tenang dan terpaksa menanggung derita akibat kesakitan yang teramat sangat disebabkan oleh buasir tersebut.
  • Anda tak tahu macam mana dan tak tahu nak rujuk di mana bagi mencari penawar bagi penyakit buasir.
  • Takut nak ambil ubat yang anda sendiri tidak yakin akan keberkesannannya. Takut-takut nanti ada side-effect yang akan membuatkan buasir anda menjadi lebih parah. Banyak berlambak ubat-ubat yang dijual di luar sana, di kaki-kaki lima dan pasar malam. Tapi anda tak yakin ianya benar-benar selamat.
  • Anda tak pasti samada anda sedang alami buasir ataupun tidak. Tiap kali anda buang air besar, ada bonjol terkeluar. Tak sure buasir ke apa tu?
  • Nak tanya rakan-rakan atau ahli keluarga anda yang lain, anda segan. Malu nak cakap hal-hal ‘bawah kain’ anda ni secara terang-terangan.
  • Perasaan risau, rasa rendah diri dan rasa tertekan sering melanda hidup anda. Masalah buasir ini memang mengganggu hidup anda untuk melakukan aktiviti harian.
  • Dan pelbagai lagi masalah dan dilema yang membelenggu fikiran anda dalam usaha anda mencari penawar sebenar bagi penyakit buasir.


credit



Buasir menyerang tidak kira usia..terutamanya terjadi selepas bersalin@sewaktu hamil..
Apabila seseorang mengalami sembelit dan cuba meneran najis yang mengeras di dalam kolon dengan kuat ketika membuang air besar, struktur ini akan membengkak.

 Walaupun kadangkala buasir dikatakan lebih cenderung untuk diwarisi, ini adalah lebih kepada faktor gaya hidup atau tabiat pemakanan di kalangan ahli keluarga yang menyebabkan kecenderungan untuk mendapat buasir.


Jenis - Jenis Buasir

Ada dua jenis buasir iaitu dalaman dan luaran.

Buasir atau hemorrhoids boleh di kategorikan kepada dua kumpulan iaitu buasir dalaman dan buasir luaran.  Buasir dalaman adalah apabila buasir bermula dari dalam saluran dubur. Sementara buasir luaran pula berasal dari kawasan sekeliling lubang dubur.

• Buasir Dalaman:

Lazimnya, buasir ini tidak terasa sakit dan gatal kerana ia terletak jauh ke dalam rektum. Buasir dalaman tidak merbahaya tetapi meneran dan gangguan dari laluan najis semasa membuang air besar boleh mencederakan permukaan buasir yang tertekan, teregang dan kadangkala ianya boleh pecah dan menyebabkannya berdarah. Anda akan terlihat titisan darah yang berwarna merah cerah pada kertas tisu atau di mangkuk tandas. Jika keadaan ini berlaku anda perlu mendapat bantuan perubatan, kerana darah tersebut mungkin datang dari sumber lain seperti ketumbuhan atau kanser kolorektum. Buasir dalaman ini juga boleh menyebabkan pesakit merasa ada ‘ketumbuhan’ (prolapse) terkeluar dilubang anus mereka terutama ketika membuang air besar.

• Buasir Luaran:

Buasir jenis inilah yang selalu kita dengar mengakibatkan gejala-gejala seperti sakit, pedih dan gatal di dubur. Jika buasir ini tersepit (bekalan darah akan terputus), bekuan darah akan terjadi di dalamnya menyebabkan ia terasa amat sakit. Gejala-gejala beginilah yang menyebabkan buasir jenis ini memerlukan perhatian dan rawatan perubatan. Apabila sahaja salur darah vena rektum teregang atau memberi dan terjadinya buasir adalah sukar untuk ia dibuang atau ditanggalkan sepenuhnya. Buasir ini akan berulang kembali walaupun dengan tekanan atau bebanan yang lebih ringan berbanding dengan yang dahulunya

credit

Bila sebut soal Buasir ni..rasa mnyeramkan pun ada..saya sendiri mempunyai pengalaman mendapat buasir semasa kehamilan 34 minggu sewaktu mengandung anak pertama..Kebanyakan buasir terjadi kepada ibu hamil atau ibu yang baru bersalin..tapi ada juga kaum lelaki yang mendapat buasir ni atas sebab-sebab tertentu..

Bila google image tentang buasir..tak sanggup rasanya nak letak kat entry ni..sebab image memang mengerikan..rasanya memang azab bila ada yang mengalami buasir kan..



Haa...apa lagi..yang ada buasir tu jangan duk tangguh biar lama-lama yea..bahaya sangat...
Apa supplement untuk orang yang ada buasir yea??atau boleh cegah simptoms-simptoms buasir ni..



  • OSTEMATRIX : bantu mengurangkan SEMBELIT dan melancarkan PEMBUANGAN AIR BESAR serta memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagian dubur.
  •  OMEGA GUARD : Baik untuk sendi/otot…Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit. Jadi, OMEGA membantu untuk MENGECUTKAN OTOT yang bengkak tersebut.
  •  ZINC COMPLEX : Disarankan kepada pesakit buasir yang tahapnya lebih tinggi seperti keluar najis bersama darah dan membuang air besar dengan rasa yang sangat perit. ZINC COMPLEX membantu MENYEMBUHKAN LUKA di bahagian dalam dubur dengan lebih cepat.





Inshallah..dengan izin Allah jua..ramai yang menghadapo masalah buasir berjaya sembuh dengan supplement Shaklee ini..

Set Buasir Shaklee ini menyembuhkan dan menghilangkan terus penyakit buasir dalam hidup anda dengan selamat tanpa sebarang kesan sampingan serta tanpa pembedahan.

  • Ia juga membantu mengurangkan kesakitan akibat buasir anda dalam masa yang cepat.
  • Anda bebas untuk makan apa sahaja setiap hari kerana penyakit buasir anda telahpun berjaya disembuhkan. Anda tahu bahawa pemakanan adalah salah-satu faktor utama punca penyakit buasir ini terjadi ke atas diri anda. Oleh itu, anda perlu bijak mengawal pemakanan anda.
  • Tidak lagi rasa pedih, sakit dan sengsara ketika anda buang air besar.
  • Pastinya anda tidak ingin lagi tiap kali anda ke tandas, ianya bagaikan menjadi suatu pengalaman pahit dan ngeri untuk anda.
  • yang paling best, merasa diri lebih yakin seperti sebelum anda menghidap buasir. Anda dah tak perlu berasa malu-malu ketika berhadapan dengan orang-orang tersayang anda atau sesiapa pun.


Nak baca atau lihat testimoni masalah Buasir??bolek klik di 


Anda berminat untuk mendapat maklumat lanjut??boleh hubungi saya di talian 010 515 69 52
 atau pm terus di fb..panduan dan konsultasi penuh akan saya berikan..;-))

Terima Kasih

No comments:

© sihat dan cantik dengan Natural Supplement | Template Designed By Blog Bingkisan Hati