Saturday 26 January 2013

PERBEZAAN VITAMIN C DENGAN VITAMIN C JENAMA LAIN

4 PERBEZAAN VITAMIN C SHAKLEE

Sebut vitamin c semua orang kenal dan pernah makan vitamin c termasuklah anak kcil...biasa boleh didapati di mana-mana farmasi dan klinik..tapi apa bezanya vitamin c dari shaklee ni??sampai saya sangat sukakannya..jatuh cinta dengan vitamin c ini...

Sustained Release Vitamin C Shaklee 500mg..


Apa yang menyebabkan Vitamin C Shaklee ini BERBEZA dengan Vitamin C jenama lain?

1. Vitamin C Shaklee BUKAN vitamin sintetik!
Suplemen yang ada di Shaklee semuanya terdiri daripada vitamin natural-termasuklah Vitamin C. Tahukah anda bahawa Vitamin C sintetik mempunyai kesan antioksidan dan pro-oksidan dalam masa yang sama! Bermakna walaupun ia menghapuskan radikal bebas dalam tubuh, pada masa yang sama ia juga menghasilkan radikal bebas! 



2. Vitamin C Shaklee didatangkan dalam bentuk sustained release iaitu dilepaskan dalam badan secara perlahan-lahan supaya vitamin C sentiasa berada dalam badan kita dan ianya berfungsi secara perlahan untuk memenuhi keperluan tubuh selama 24 jam. . Memandangkan vitamin C adalah vitamin larut air, ia mudah musnah dan tidak dapat disimpan lama dalam badan. Maka teknologi sustained release adalah sangat diperlukan.Rumusan unik yang membenarkan pelepasan vitamin c secara perlahan dan berterusan selama 5 jam.

3. Satu tablet vitamin C Shaklee adalah bersamaan dengan 7 setengah biji oren. Di mana ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam badan sebanyak 100mg setiap jam untuk satu tablet. Manakala 100mg bersamaan dengan 1 setengah biji oren sebenar.



4. Vitamin C Shaklee didatangkan bersama-sama dengan bioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu penyerapan vitamin C dengan lebih baik. Ini berbeza dengan vitamin C jenama lain yang berada di pasaran. Ianya membekalkan ‘Bioflavinoid’ dalam jumlah yang seimbang iaitu 120mg..Bioflavonoids bekerja untuk meningkatkan keberkesanan vitamin C dan perlu diambil sebagai sebahagian daripada suplemen vitamin C..( elak salur darah dari runtuh/bocor, meningkatkan fungsi vitamin c, elak vitamin c dr cepat teroksida dan merosakkan sel)

Berminat untuk mencuba vitamin c yang menjadi kesukaan ramai ini??boleh pm/whatapps/call saya di talian 0107848024









Terima Kasih

No comments:

© sihat dan cantik dengan Natural Supplement | Template Designed By Blog Bingkisan Hati