Thursday 13 November 2014

SET BERSALIN SHAKLEE : Badan sihat bertenaga, Luka cepat sembuh, Susu Lancar!!

Kebanyakkan ibu hamil sangat mengambil berat tentang pengambilan vitamin semasa hamil..yela untuk perkembangan janin..tumbesaran bayi dan otot..selepas bersalin adalah sangat penting untuk ibu yang baru bersalin mengambil makanan tambahan atau vitamin untuk tubuh badan ibu..selepas bersalin..ibu banyak kehilangan tenaga dan darah.. jadi untuk mendapat kesihatan yang optimum si ibu mesti makan dengan diet yang seimbang atau menambah suplemen/vitamin dalam diet seharian.

Sehingga kini...ramai yang mengambil vitamin shaklee sebagai set berpantang/bersalin..termasuk juga saya yang hanya mengambil vitamin Shaklee semasa berpantang anak kedua..memang banyak perbezaan yang saya rasa semasa berpantang anak kedua..badan bertenaga even baru pas bersalin..luka jahitan cepat sembuh..susu meriah dan lancar..tiada sembelit atau takut untuk membuang air besar,,,

apa yang bestnya...Set Bersalin Shakee ni boleh di ambil sama ada bersalin normal atau ceaser...pas bersalin boleh terus ambil..senang..buka botol.ambil sebiji-2 biji,,ngap dan minum air masak..simple kan..;-)

memang banyak sangat kelebihan set berpantang Shaklee ini..
antaranya ialah:

~ibu sihat dan cergas
~anak sihat
~susu lancar dan pekat
~luka cepat sembuh
~membantu masalah rambut gugur selepas bersalin





Jom kita tengok satu persatu vitamin Shaklee untuk ibu yang baru bersalin

#‪#‎B‬-Complex : sebagai penenang (anti-stress), elak kemurungan (meroyan) & menstabilkan hormon.
#‪#‎Vitamin‬ C : penting untuk pembentukan kolagen, mempercepatkan penyembuhan luka, serta memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin.
#‪#‎Vita‬-Lea with Iron : Multivitamin lengkap dengan pelbagai kumpulan vitamin & mineral yang diperlukan oleh badan tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakan makanan perlu dielakkan (berpantang makan). Iron pula penting untuk tubuh terutama kerana ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin. Kekurangan zat besi blh menyebabkan ibu pucat,letih dan lesu serta tidak bermaya.
#‪#‎Zinc‬ Complex : membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka dalaman (rahim). Selain itu, turut mengurangkan masalah rambut gugur. Bagi anda yang tidak makan ikan haruan, mahupun pati ikan haruan, Zinc supplements adalah yang terbaik untuk anda. Zinc turut membantu masalah 'kedinginan' selepas bersalin.
Nak lagi berkesan boleh add on ESP, Ostematrix dan Alfalfa...untuk kesan yang lebih optimum...
#‪#‎ESP‬: Ia memberi tenaga, membantu melancarkan penghasilan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran, mencantikkan kulit si ibu, dan membantu kawal paras kolesterol dan memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama.
#‪#‎OsteMatrix‬ membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.
#Afalfa: milk booster, mencuci usus,membantu masalah sembelit, membantu dalam keputihan, bertindak seperti kacip fatimah (perapat)...

untuk pertanyaan lanjut..boleh hubungi saya di talian 010 515 69 52 samaada call/sms/whatapss



Terima Kasih

No comments:

© sihat dan cantik dengan Natural Supplement | Template Designed By Blog Bingkisan Hati