Thursday 20 November 2014

VITAMIN UNTUK PELAJAR FOKUS BELAJAR




Teringat saya zaman belajar dari sekolah rendah-sekolah menengah-zaman kolej-
Bermula dari tahun 1991 masuk ke sokolah rendah.Zaman belajar dulu jauh berbeza dengan sistem pembelajaran sekarang.Sistem pembelajaran sama sekarang serius, penuh cabaran.Saya tengok pun rasanya tak sama dengan zaman saya belajar dulu..Dulu sistem pendidikan semua dalam bahasa Melayu melainkan subjek Inggeris.Tapi zaman sekarang...semua pun dalam bahasa Inggeris kecuali hanya beberapa subjk sahaja dalam bahasa Melayu...

Pernah saya ke kedai buku mencari buku ABC dan mewarna untuk anak saya..Staf di kedai buku itu memberitahu, budak-budak sekarang cepat belajar..umur 4-6 tahun dah pandai membaca..Kita sebagai ibu kena ajar anak-anak membaca..Tak perlu tunggu masuk tadika baru anak nak kenal ABC kan...

Ibu bapa yang mempunyai anak yang akan menduduki peperiksaan mesti sangat mengambil berat tentang pembelajaran anak kan. Malahan kebanyakan anak-anak ini akan dihantar ke pusat tuisyen pada waktu malam sebagai persediaan tambahan. Tidakkah anda terfikir yang anak anda sangat keletihan samada daripada segi fizikal ataupun mental kerana kita yang berkerja juga menggunakan waktu malam sebagai waktu rehat.

Kita yang tak belajar ni pun rasa penat dari segi fizikal dan mental..apatah lagi kanak-kanak dan pelajar yang berterusan belajar tidak berhenti kan...

Para Ibu-Bapa bolehlah menghadiahkan set ini kepada anak tersayang.. untuk memastikan anak kita dapat belajar dengan lebih baik dan fokus.. Ini salah satu pelaburan kecil untuk kesihatan dan masa depan anak-anak.. 

Saya mencadangkan 3 jenis vitamin untuk anak-anak yang sedang belajar samada di peringkat sekolah rendah, sekolah menengah mahupun kolej atau universiti..Supplement Shaklee ada set lengkap untuk keperluan otak yang sihat .Apa 3 jenis vitamin yang lengkap tu??


Vitamin tambahan seperti SHAKLEE yang terbukti semulajadi, selamat, berkesan dan halal dapat membantu mengatasi masalah pelajar dan membantu pelajar mencapai potensi diri masing-masing. 

(1) Omega Guard









  • Omega Guard mengandungi satu rangkaian penuh 7 asid lemak omega 3 semulajadi iaitu EPA,DHA,ALA,dll. 
  • EPA menyihatkan jantung dan sendi manakala DHA pula penting bagi perkembangan otak dan fungsi2 otak. 
  • DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan. 
  • membantu pelajar lebih fokus dan membantu fungsi otak utk mengigati pelajaran.



Pengambilan Omega Guard dapat membantu kita untuk meningkatkan kecerdasan otak, mudah mengingati dan lebih fokus.


(2) Lecithin


  • merangsang sel2 otak dan menguatkan daya ingatan.
  •  mengandungi choline yang sangat perlu untuk otak berfungsi. 
  • Lecitin meningkatkan bekalan choline danacethylcholine. 
  • Acethylcholine penting untuk fungsi otak berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman,dsb. 
  • Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat.30% otak adalah terdiri daripada lecitin, manakala 70% lemak di hati adalah lecitin. Lecithin tidak dihasilkan oleh tubuh kita tetapi sangat diperlukan oleh badan. 



(3) B-complex







FUNGSI B COMPLEX :

*membantu dalam memberi daya tumpuan yang lebih baik serta membantu mengawal stress dan mengurangkan rasa letih. 
**meningkatkan metabolisme dan menukarkan karbohidrat kepada TENAGA. B complex juga bertindak sebagai Anti Stress 
**menigkatkan sistem pertahanan badan 
 **meningkatkan sistem pertahanan badan dan membantu pelajar untuk berfikiran positif dan ceria selalu serta kurang moody

B Complex membantu pelajar berfikiran positif sentiasa(mood baik..)...

so, bila kurangnya stress dan mood happy, secara automatik pemikiran & daya penumpuan akan lebih baik. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah yang cantik berseri dan tidak kusam..





Bagi anda yang ingin mendapatkan maklumat lanjut utk mendapatkan set ini , boleh hubungi saya atau sms/whatsapp di talian 010 515 6952, atau PM saya di FB..

Pembelian akan saya sertakan sekali dengan konsultasi dan panduan pengambilan vitamin yang betul.
Terima Kasih

No comments:

© sihat dan cantik dengan Natural Supplement | Template Designed By Blog Bingkisan Hati